Yhdistys

Jyty Joensuun seutu ry on Itä-Suomen aluejärjestöön kuuluva ammattiyhdistys.  Aluetoimistomme sijaitsevat Kuopiossa ja Kouvolassa. Yhdistyksemme toimii jäsentemme edunvalvontatehtävissä Joensuun kaupungin alueella osoitteessa Papinkatu 11 B. Huomioithan, ettei toimisto ole ns. miehitetty -  toimihenkilöt tekevät yhdistystyötä oman työnsä ohella vapaa-ajallaan. Yhdistys täyttää 100 vuotta, juhlaa vietetään 28.9.2019.

Yhdistyksessämme on n. 500 jäsentä. Suurimmat työnantajat, joiden työntekijöitä yhdistykseen kuuluu, ovat Siun Sote - Pohjois-Karjalan sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä, Joensuun kaupunki, Karelia ammattikorkeakoulu Oy, Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä - Riveria, Siun Talous Oy, ja Polkka - Pohjois-Karjalan tukipalvelut Oy. Lisäksi yhdistykseen kuuluu työntekijöitä useamman pienemmän työnantajan alaisuudesta.

Valvomme jäsentemme ammatillisia ja taloudellisia etuja, vaikutamme jäsentemme yhteiskunnallisen aseman ja oikeuksien kehittymiseen sekä edistämme heidän keskinäistä vastuuntuntoaan. Tavoitteena on jakaa tietoa ja kehittää välineitä, joilla hallita nopeaa yhteiskunnan ja työelämän muutosta.

Luottamusmiesorganisaatiomme on vahva ja kattaa suurimmat työnantajat ja ammattiryhmät sekä yksityisalat. Suurimpia ammattiryhmiämme ovat toimistoammattilaiset sekä peruspalveluissa toimiva kotipalveluhenkilöstö. Noudatamme kunnallista yhteistyösopimusta.

Tietosuojaseloste Jyty ry