Jäsenasiat

Yhdistyksessämme on 725 jäsentä, joista työvoimajäseniä 507 ja kannatusjäseniä (eläkkeellä olevat) 218 (tilanne tammikuussa 2018).

Yhdistyksen säännöt

Yhdistyksemme tukee vuosittain 50 €:n avustuksella jäsentemme liikunta- ja kulttuuritoimintaa. Lue lisää.

Jäsenrekisteri

Yhdistyksemme jäsenistä ylläpidetään jäsenrekisteriä. Jäsenrekisterin tietojen mukaan määräytyvät mm.
- työttömyyskassajäsenyys
- vastuu- ja oikeusturvavakuutusetu
- mahdollisuus maksuttomaan oikeusapuun
- yhdistyksen liittojäsenmaksut
- jäsenyhdistyksen äänimäärät Jytyn kokouksissa
- ym. jäsenedut.

Edunvalvonnan kannalta on tärkeää, että jäsenrekisteri pidetään ajan tasalla. Jäsenten tulee ilmoittaa muutoksista tiedoissaan  (nimi, osoite, ammattinimike, työnantaja, työttömyys, äitiys-, isyys- ja vanhempainloma, hoitovapaa, palkaton sairausloma yms.) välittömästi jäsenasiainhoitajalle - myös siitä kun jäät eläkkeelle!

Yhdistyksemme jäsenasiainhoitajana toimii Tiina-Leena Hukka,
tiinaleenahukka@gmail.com, puh.  050 346 6214.

Muutoksia omiin yhteystietoihisi ja muihin perustietoihisi voit tehdä myös jäsentietojen tarkasteluun ja päivittämiseen tarkoitetun verkkopalvelun - Jässärin - kautta. Jässärissä voit myös selata jäsenmaksutietojasi ja tulostaa jäsenmaksuviitteen sekä ilmoittautua kursseille.

Jäsenmaksut

Jyty Joensuun seutu ry:n jäsenmaksut vuonna 2018 ovat

- prosenttimääräinen jäsenmaksu 1,32 % ennakonpidätyksen alaisesta palkasta kuukaudessa,
- euromääräinen jäsenmaksu 5 € / kk,
- opiskelijajäsenen jäsenmaksu on 36 € / vuosi,
- varusmies- ja siviilipalvelusajalta jäsenmaksu 0 € / vuosi ja
- kannatusmaksu (eläkeläisjäsenet) 36 €/ vuosi.

Henkilön, joka jää vaille palkkaa palkattoman virkavapauden/työloman, opiskelun, äitiys-, isyys-, vanhempainloman tai hoitovapaan, sairauspäivärahan tai määräaikaisen työkyvyttömyyseläkkeen vuoksi vähintään 30 päivän ajaksi, tulee jättää kirjallinen hakemus yhdistyksen hallitukselle. Hakemuslomakkeita saat jäsenasiainhoitajalta. Kelan työttömyyspäivärahaa saavien euromääräinen jäsenmaksu on 5 € / kk. Ota yhteyttä jäsenasiainhoitajaan, jos jäät Kelan päivärahalle.

Jytyn työttömyyskassan maksamasta työttömyyspäivärahasta sekä vuorotteluvapaa-ajan korvauksesta peritään jäsenmaksu suoraan. Muista toimittaa valtakirja Jytyn työttömyyskassaan!

Jäsenmaksun maksaminen

Itse maksavat (1,32 %) tai euromääräiset (5 € / kk) jäsenet saavat liitosta tilinumeron ja viitenumeron meiltä lähtevän ilmoituksen perusteella. Jäsenmaksut on maksettava säännöllisesti kuukausittain, ellei asiasta ole erikseen sovittu liiton ja yhdistyksen kanssa. Jäsenmaksuja liitossa hoitaa Jytyn jäsenmaksutiimi, jasenmaksut@jytyliitto.fi, p. 020 789 3730.

Miten toimia työpaikan ongelmatilanteissa?

Tarkista tietosi Jässäristä!

Käyttäjätunnus: käyttäjätunnus on aina oma henkilötunnuksesi muodossa 121065-123A.

Salasana: Ensimmäisellä kirjautumiskerralla salasana on oma sukunimesi. Ensimmäisellä kirjautumiskerralla ohjelma pyytää muuttamaan salasanan. Uusi salasana voi olla pituudeltaan 6-12 merkkiä.

Jytyliiton jäsensivuille

Eläkkeelle siirtyvä varsinainen jäsen voi liittyä Jytyn yhteistyöyhdistykseen Jytysenioreihin.

Ilmoitathan eläkkeelle jäämisestäsi yhdistyksen jäsenasiainhoitaja Tiina-Leena Hukalle,
tiinaleenahukka@gmail.com