Jäsenille

Tuemme vuosittain jäsentemme liikunta- ja kulttuuritoimintaa. Avustuksen määrä vuonna 2020 on 50 €.  Lue lisää tyhy-avustuksesta.

Jäsenmaksut

Jyty Joensuun seutu ry:n jäsenmaksut vuonna 2020 ovat

• prosenttimääräinen jäsenmaksu 1,32 % ennakonpidätyksen alaisesta palkasta kuukaudessa
  • euromääräinen jäsenmaksu 5 € / kk
  • opiskelijajäsenen jäsenmaksu 36 € / vuosi,
  • varusmies- ja siviilipalvelusajalta jäsenmaksu 0 € / vuosi ja
  • kannatusmaksu (eläkeläisjäsenet) 36 € / vuosi.

Henkilön, joka jää vaille palkkaa vähintään 30 päivän ajaksi, tulee jättää kirjallinen hakemus yhdistyksen hallitukselle. Syitä voi olla esim. palkaton virkavapaus/työloma, opiskelu, äitiys-, isyys-, vanhempain- tai hoitovapaa, sairauspäiväraha tai määräaikainen työkyvyttömyyseläke. Hakemuslomakkeita saa jäsenasiainhoitaja Tiina-Leena Hukalta. Kelan työttömyyspäivärahaa saavien euromääräinen jäsenmaksu on 5 € / kk. Ota yhteyttä jäsenasiainhoitajaan, jos jäät Kelan päivärahalle.

Jytyn työttömyyskassan maksamasta työttömyyspäivärahasta sekä vuorotteluvapaa-ajan korvauksesta peritään jäsenmaksu suoraan.

Muista toimittaa valtakirja jäsenmaksun perintää varten Jytyn työttömyyskassaan. Täytä valtakirja myös, jos vaihdat työpaikkaa. Toimita se silloin uudelle palkanlaskijallesi.

Jäsenmaksun maksaminen

Itse maksavat (1,32 %) tai euromääräiset (5 € / kk) jäsenet saavat liitosta tilinumeron ja viitenumeron meiltä lähtevän ilmoituksen perusteella. Jäsenmaksut on maksettava säännöllisesti kuukausittain, ellei asiasta ole erikseen sovittu liiton ja yhdistyksen kanssa. Jäsenmaksuja liitossa hoitaa Jytyn jäsenmaksutiimi, jasenmaksut@jytyliitto.fi, p. 020 789 3730.

Jäsenrekisteri

Yhdistyksen jäsenistä ylläpidetään jäsenrekisteriä. Jäsenrekisterin tietojen mukaan määräytyvät mm.

• työttömyyskassajäsenyys
  • vastuu- ja oikeusturvavakuutusetu
  • mahdollisuus maksuttomaan oikeusapuun
  • yhdistyksen liittojäsenmaksut
  • jäsenyhdistyksen äänimäärät Jytyn kokouksissa
  • ym. jäsenedut.

Edunvalvonnan kannalta on tärkeää, että jäsenrekisteri on ajan tasalla. Ilmoitathan muutoksista tiedoissasi (nimi, osoite, ammattinimike, työnantaja, työttömyys, äitiys-, isyys- ja vanhempainvapaa, hoitovapaa, palkaton sairausloma yms.)  jäsenasiainhoitajalle - myös siitä kun jäät eläkkeelle!

Yhdistyksemme jäsenasiainhoitajana toimii Tiina-Leena Hukka,
tiinaleenahukka@gmail.com, puh. 050 346 6214.

Muutoksia omiin yhteystietoihisi ja muihin perustietoihisi voit tehdä myös jäsentietojen tarkasteluun ja päivittämiseen tarkoitetun verkkopalvelun - Jässärin - kautta. Jässärissä voit myös selata jäsenmaksutietojasi ja tulostaa jäsenmaksuviitteen sekä ilmoittautua kursseille.

Miten toimia työpaikan ongelmatilanteissa?

Yhdistyksen säännöt

Tarkista tietosi Jässäristä!

Linkki vie liiton jäsensivuille, jossa kirjautumisohje.

Eläkkeelle siirtyvä varsinainen jäsen voi liittyä Jytyn yhteistyöyhdistykseen Jytysenioreihin.

Ilmoitathan eläkkeelle jäämisestäsi yhdistyksen jäsenasiainhoitaja Tiina-Leena Hukalle,
tiinaleenahukka@gmail.com